петак, 6. март 2015.

Hrono hleb sa domaćim kvascem

Moja draga prijateljica Kaća je na hrono ishrani i ima puno zanimljivih recepata.
Posebno su mi zanimljivi hlebovi od raznih žitarica a u ovom postu ću vam predstaviti jedan od njih, ali sa domaćim kvascem koji sam, takođe, dobila od nje.
Moja verzija je uglavnom od ražanog i crnog brašna a vi možete koristiti bilo koju kombinaciju.
Ovaj hleb nije beskvasan, već se pravi od domaćeg kvasca, koji mora redovno, na svakih pet dana, da se osvežava.
Ko ima vremena da ovo radi neće se pokajati, hleb je preukusan.

Za 1/2 mere hleba je potrebno sledeće:

1/5kg. brašna (ja sam koristila po pola ražano i crno)
375gr. odstojale vode (3-4h)
2 supene kašike kvasca (za celu meru potrebno 150gr.)
so

Postupak pripreme:
Prvo rastopiti kvasac i vodu a zatim dodati brašno i so, dobro umesiti i testo ostaviti da odmara 4h.
Testo prebaciti u pleh, u koji je stavljen pek papir, pa ga ostaviti da odstoji još 1h.
Peći ga u zagrejanoj rerni 40-45min na 200C.



Osvežavanje domaćeg kvasca

Osvežavanje kvasca se radi na svakih pet dana i to na sledeći način:

Razmera 1 : 1,1 : 055 tj. 100gr. kvasca : 110gr. brašna : 55gr vode

Za osvežavanje koristiti isključivo belo brašno;
Voda mora da bude odstojala 3-4h;
Kvasac, iz tegle, preručiti u sud za mućenje, dodati vodu i mešati mikserom (žice za testo) , 4-5 minuta.
Zatim dodati brašno, sjediniti, zatim izvaditi i mesiti dok ne bude glatko i elastično.
Formirati lopticu, zarezati je u krst(ne sme se iseći do kraja), vratiti u teglu i prekriti.
Testo za oko dva sata nadođe skoro do vrha tegle, tada je zatvoriti poklopcem i staviti u frižider do sledećeg osvežavanja.

Нема коментара:

Постави коментар