среда, 27. јул 2011.

Starinska rum torta




Potrebno je za I koru:
8 jaja
8 kašika šećera
8 kašika brašna
Jaja umutiti sa šećerom  i kada je dobro umućeno dodati brašno.
Peći na 180C 15-20min.
Ispečene kore ostaviti da se ohlade i preseći na dva dela, anjihova debljina treba da bude 1.5cm.

Potrebno je za II koru:
5 jaja
5 kašika šećera
5 kašika brašna
Jaja umutiti sa šećerom  i kada je dobro umućeno dodati brašno.
Pola mase sipati u pleh (okrugao ili četvrtast) i peći na 180C  10-15min.
U drugu polovinu testa dodati ekstrat od maline, sipati u pleh i peći isto kao i žuti deo testa.
Kore, kada se ohlade, iseći na kockice.

Fil:
250gr. šećera
250gr. vode
2 kašike džema od kajsija
ekstrat ruma
Šećer i vodu ušpinovati ređe nego za slatko, zatim dodati džem od kajsije i ekstrat ruma.
Kada se fil prohladi, preliti ga preko već pripremljenih kockica patišpanja ilagano mešajući dobro sjediniti.

Postupak filovanja:
na prvu koru nanesemo džem od kajsija, preko toga fil od kockica patišpanja i preko toga drugu koru.
Tortu pritisnite težim predmetom da prenoći, a zatim je premažite umućenom slatkom pavlakom ili šlagom.

3 коментара:

  1. Pozdrav imenjakinji (cak nam je i nadimak isti), zahvaljujuci tvom komentaru na Majinom blogu, otkrila sam Nenine kuhinjska carolije. Svidja mi se blog, i ja volim visnje i mace, a narocito stare recepte i kuvanje uopste. Super je.
    Nego imama pitanje za ovaj recept : Da li se testo za prvu koru deli na dva dela i pece posebno ili ...Malo mi je nejasno.

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман29. јул 2011. 07:40

    Ma starinske torte su najbolej.Hvala za ovaj recept.Za mene kad jos ima voca u njoj je sve najlepse;)

    ОдговориИзбриши
  3. Pozdrav za Snežu i Džoli!!!!
    drago mi je da vam se recept dopada....a da samo znate kako je torta ukusna!!!!
    Što se tiče prve kore ja sam je pekla od svih 8 jaja pa je presekla na pola....ali, naravno, da mogu / ukoliko vas ne mrzi/ da se ispeku dve kore od po 4 jaja.....pozzzzzdrav.

    ОдговориИзбриши